پلیمر ما
0  

صنعت پلاستیک در دنیا و ایران چگونه با بیماری همه گیری کرونا COVID-19 مبارزه می کند

صنعت پلاستیک در دنیا و ایران چگونه با بیماری همه گیری کرونا COVID-19 مبارزه می کند

گروه اخبار پلیمر ما:

در پی شیوع بیماری ویروس کرونا ویروس، صنعت پلاستیک با توسعه محصول نوآورانه و فناوری های جدید در حال مبارزه است. سازمان ها و شرکت های بزرگ در حال تهیه ابزار و تجهیزات محافظ برای کمک به اولین راه به مردم و بیماران هستند شرکت ها همچنین ظرفیت چاپ سه بعدی خود را برای تولید برخی تجهیزات افزایش داده اند.

 

غول های صنعت آماده اند تا همه اقدامات و پشتیبانی از کادر پزشکی را انجام دهند و به طور مداوم شکاف تقاضا و عرضه را برطرف می کنند. از تولید محصولات جدید گرفته تا ارسال تجهیزات مورد نیاز به عنوان کمک های مالی از جمله این اقدامات می باشد.

بیایید محصولات و نوآوری های اخیراً توسعه یافته را که در مبارزه بشریت علیه COVID-19 کمک می کنند، بررسی کنیم.

 

چاپ سه بعدی در شرایط فعلی با سهولت پردازش و آزادی طراحی خودنمایی می کند. از دانشگاه های مختلف گرفته تا تولیدکنندگان بزرگ ، تیم ها محصولات مورد نیاز را به طور موثر تولید می کنند.

تیم کالج اسمیت در زمینه طراحی ونتیلاتور پنوماتیک ساده ، مقرون به صرفه و به راحتی متناسب با نیازهای بیمار COVID-19 همکاری کرده است. محفظه، اتصالات استاندارد و ... را می توان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرد.

شرکت Ascend خط جدیدی از ماسک های صورت را با ترکیب راحتی و محافظت به نام Acteev Protect ™ Nonwoven Mask تولید کرده است. این یک ماسک قابل استفاده مجدد است که از قابلیت ضد میکروبی داخلی برای محافظت از ماسک در برابر باکتری های ایجاد کننده بو و قارچ های کپک زده در پارچه ای نرم و قابل تنفس و راحت که لطیف برای پوست است ، بهره می برد.

آزمایشات اخیر بر روی پارچه ای انجام شده در دانشگاه کمبریج نشان داده است که فناوری Acteev ویروس عامل COVID-19 ، SARS-CoV-2 را با 99.9٪ اثر در تماس غیرفعال می کند. Ascend در حال کار با آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سایر سازمان های دولتی برای دستیابی به مجوزهای نظارتی مناسب برای ادعاهای خاص در مورد خواص ضد ویروسی این فناوری است.

Cubicure و FDX برای تأمین تقاضای زیاد ناشی از بحران COVID-19 در مدت زمان بسیار کمی یک سنسور جریان برای هواکش ها ایجاد کرده اند. FDX و Cubicure تصمیم گرفتند که این اجزا را برای استفاده غیر تجاری بصورت رایگان در دسترس عموم قرار دهند.

شرکت Stratasys یک قاب چاپ سه بعدی و یک محافظ پلاستیکی شفاف (شیلد صورت) تولید کرده است که برای مبارزه با COVID-19 تمام صورت را می پوشاند. این شامل یک قاب چاپ شده سه بعدی و یک محافظ پلاستیکی شفاف است که تمام صورت را پوشش می دهد. این کار در راستای بسیج جهانی منابع و تخصص چاپ سه بعدی برای پاسخگویی به بیماری همه گیر COVID-19 است که شامل Stratasys ، GrabCAD ، Stratasys Direct Manufacture و شبکه شریک آن با ظرفیت چاپ در همه مناطق است. تمرکز اولیه بر تهیه هزاران محافظ صورت یکبار مصرف (شیلد) برای استفاده توسط پرسنل پزشکی است.

 

Stratasys تعداد زیادی چاپگر سه بعدی حرفه ای در دسترس دارد که می توانند از آن ها برای تولید شیلد در مقیاس بالا استفاده کنند ، به ویژه در سراسر مرکز تولید مستقیم Stratasys ، که در Eden Prairie ، Minn ، در آستین ، تگزاس و والنسیا ، کالیفرنیا واقع شده است. یک صفحه وب ایجاد کرده است که در آن سازمان ها می توانند محصولات چاپی سه بعدی را برای کمک به بحران ، ارائه ظرفیت چاپ سه بعدی ، یا درخواست چاپگرهای سه بعدی یا مواد برای اهداف پزشکی یا ایمنی داشته باشند.

اخیراً کمیسیون آموزش عالی ایستمن و تنسی در آمریکا برای پرسنل پزشکی محافظ صورت (شیلد) مبتنی بر فیلم PETG را توسعه داده اند و در دسترس برای خرید قرار داده اند. ایستمن به اندازه کافی رول فیلم PETG ، یک پلی استر که معمولاً برای بسته بندی پزشکی و وسایل پزشکی سخت استفاده می شود، اهدا کرد تا 10 هزار محافظ صورت شیلد تولید کند. محافظ های صورت به ابزاری اساسی برای محافظت از پرسنل در زمینه های پزشکی و سایر افراد در خط مقدم نبرد با اپیدمی تبدیل شده اند. این محافظ ها از افراد در برابر قطرات تولید شده در اثر سرفه و عطسه محافظت می کند و می تواند از تماس آن ها با صورت کادر درمان جلوگیری کند.

خرید شیلد محافظ صورت کرونا

از طرف دیگر شرکت AIMPLAS در حال تولید ماسک هایی با فیلترهای قابل تعویض با استفاده از فرایندهای قالب گیری تزریقی است و در حال ساخت محافظ های صورت  (شیلد صورت) برای توزیع در بیمارستان ها است. AIMPLAS در تلاش است دانش خود را در مورد مواد ، ظرفیت طراحی ، ساخت نمونه اولیه و تولید و منابع مادی خود در اختیار مقامات عمومی و مقامات بهداشتی قرار دهد تا تأمین تجهیزات محافظت شخصی (PPE) را تسهیل کند. بنابراین AIMPLAS طراحی خاص خود را ایجاد کرده و با شرکتها و مراکز آموزش و آموزش حرفه ای (به عنوان مثال VICEDO و Escuelas San José) در مورد ساخت قالبها تماس گرفته است.

 

علاوه بر این ، متخصصان AIMPLAS در حال برش و تهیه ورق های PET شفاف از حلقه اهدایی MANUFACTURAS ARPLAST برای ساخت محافظ های محافظ صورت (شیلد) و توزیع آنها در بیمارستان ها هستند. همچنین به بیمارستانهای مادرید اطلاعات تماس تأمین کنندگان ورق PET داده شده است و می توانند این شیلد ها یا ورق ها را خریده و در دسترس کارکنان خود قرار دهند.

اینها نمونه هایی از چند شرکت معتبر بین المللی بود که در اقسی نقاط دنیا اقدام به تولید ماسک و شیلد محافظ صورت کرده اند و آن هارا برای خرید در دسترس کاربران قرار داده اند و یا تکنولوژی های تولید این اقلام محافظت در برابر کرونا COVID-19 را در دسترس صنعتگران قرار داده اند. در ایران نیز نیز اگرچه بسیاری از تکنولوژی های روز استفاده نشده است اما صنعتگران پلیمر با استفاده از ظرفیت خود به تولید انواع ماسک و شیلد محافظ صورت پرداخته اند و آن ها را در مقیاس بالا برای خرید در دسترس عموم قرار داده اند.

 

منبع: تیم اخبار پلیمر ما – omnexus.com

پربازدیدترین مطالب
آخرین مطالب
مثل اینکه کسی دیدگاهی نداشته!!!