پلیمر ما
0  

مزایای دستگاه اندازه گیری نقطه نرمی وایکت و HDT شرکت پلیمرما

مزایای دستگاه اندازه گیری نقطه نرمی وایکت و HDT شرکت پلیمرما

مزایای دستگاه اندازه گیری نقطه نرمی وایکت و HDT شرکت پلیمرما

 

خرید دستگاه نقطه نرمی وایکت (وایکات) و HDT (کلیک کنید)

 

آزمون وایکات یا تست ویکات برای معرفی دمایی که در آن یک سوزن که به سوزن ویکات معروف است با ابعاد مشخص قادر است به اندازه ثابتی در آزمونه در حال گرم شدن نفوذ کند. به عبارت دمایی که سوزن شاخص دستگاه ویکات بتواند به اندازه 1 میلیمتر در نمونه نفوذ کند را دمای نقطه نرمی وایکات VICAT می گویند. 

در مقایسه با آزمون HDT، وایکات یا ویکات دمایی را نشان می دهد که نمونه فرم پایدار خود را از دست می دهد و نرم می شود و معیاری از مقاومت دمایی محصول یا مواد مورد استفاده می باشد. به همین علت در انتخاب مواد اولیه، روش ساخت و دماهای فرایند و نیز در طراحی محصول دمای وایکات نقش مهمی ایفا می کند. در حالی که HDT دمایی را نشان می دهد که نمونه توانایی تحمل بار خود را از دست می دهد. نقطه نرمی وایکات مقادیر بالاتری نسبت به HDT دارد و به نقطه ذوب یا نرم شدگی ماده نزدیک تر خواهد بود.

دستگاه HDT/VICAT ساخت شرکت پلیمرما، توانایی اندازه گیری هردو این دماها را داشته و می تواند نقطه نرمی وایکات و HDT پلیمرها را اندازه گیری کند. 

برای اندازه گیری دمای HDT تنها کافی است، نگهدارنده نمونه مربوط به این تست را در دستگاه تعویض کنید. 

 

دمای نقطه نرمی وایکات یا HDT اکثر پلاستیک ها معمولا دمای بالایی است، به عنوان مثال ممکن است دمای وایکات یک پی وی سی حدود 120 درجه باشد. پس از آنکه دمای مجموعه روغن و نمونه در دستگاه وایکت و HDT به این دما رسید و آزمون انجام شد، حال نیاز است تا مجددا دستگاه به دمای محیط بازگردد تا بتوان از آن برای تست های بعدی استفاده کرد. در مواردی که چندین تست در روز باید انجام شود، مانند آزمایشگاه های پلیمر و پلاستیک، زمان رسیدن مجدد دستگاه به دمای محیط اهمیت دارد. 

به طور عادی این کاهش دما ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد، ولی دستگاه HDT VICAT شرکت پلیمر ما، با استفاده از سیستم خنک سازی تعبیه شده بر روی آن (قابل انتخاب از سوی مشتری)، این زمان را بسیار کاهش داده و راندمان دستگاه را بالا می برد. 

 

خرید دستگاه نقطه نرمی وایکات ویکات VICAT HDT پلیمر

 

در سری اتوماتیک دستگاه HDT و وایکات شرکت پلیمرما، علاوه بر اینکه دستگاه از یک نمایشگر لمسی بهره گرفته است تا اپراتور بتواند به راحتی تنظیمات را بدون نیاز به سیستم رایانه و به آسانی انجام دهد، اعمال وزنه، جابجایی وزنه به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد تا خطای انسانی در این خصوص را به حداقل برساند. همچنین دستگاه نقطه نرمی وایکات HDT شرکت پلیمرما، قابلیت ثبت اتوماتیک  نتایج آزمون را دارد.

دستگاه نقطه نرمی وایکات شرکت پلیمرما، با استاندارد های مختلفی که برای این روش آزمون ها وجود دارد، همخوانی داشته و مشتریان عزیز با خیالی راحت می توانند از آن برای اندازه گیری نقطه نرمی وایکات و HDT مطابق استاندارد های ملی 6845، 6982، 2414 و  ISO 306, ISO 75, ASTM D648, ASTM D1525 استفاده نمایند. استفاده از دستگاه در حالت های تست لبه ای (Edge Wise) یا حالت تخت (Flat Wise) در تست HDT امکان پذیر است و همچنین اپراتور می تواند فاصله بین تکیه گاه های آزمون را مطابق نیاز خود به راحتی تنطیم نماید. 

 

در دستگاه نقطه نرمی وایکات و HDT شرکت پلیمرما، همه انواع وزنه های مورد نظر در استاندارد های مروبطه و همچنین سرعت افزایش دما نیز قابل تنظیم بوده و  در مخزن دستگاه نیز، همزن برقی قرار داده شده است تا از یکنواختی دمای روغن اطمینان حاصل شود. 

نرم افزار به کار رفته در دستگاه نقطه نرمی وایکات و HDT شرکت پلیمرما، به صورت کاملا اختصاصی بوده و از پشتیبانی مادام العمر شرکت پلیمر ما بهره خواهد برد.

این دستگاه نیز مانند تمامی دستگاه های ساخت شرکت پلیمرما، با نهایت کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد گرفت و دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد. 

 

برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت صنعت پلیمر اینجا کلیک کنید. 

 

 

 

 

پربازدیدترین مطالب
آخرین مطالب
مثل اینکه کسی دیدگاهی نداشته!!!