پلیمر ما
0  

دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR چیست و چگونه کار می کند؟

 

خرید دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR شرکت پلیمر ما با بهترین کیفیت 

 

دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR شرکت بسپار مانی یار (پلیمرما)، مطابق استاندارد های ملی 6980، ISO 1133، ASTM D1238 ساخته شده و از آن می توان برای تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR انواع پلاستیک ها مانند پلی کربنات، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، ABS و ... استفاده کرد.

همچنین دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR این شرکت مانند بقیه سازنده های دنیا، برای تعیین MFI یا MFR پلاستیک هایی که رفتار رئولوژیکی آن ها تحت تاثیر تراکم، هیدرولیز، ژل شدن یا پیوند عرضی قرار گرفته است قابل استفاده نیست. برای مثال در پلی اتیلن های شبکه ای PEX شاخص MFI یا  MFR اندازه گیری نمی شود. 

 

اجزای دستگاه MFI یا MFR:

دستگاه نرخ جریان جرمی مذاب MFR یا MFI، که برای تعیین شاخص یا نرخ جریان جرمی مذاب ترموپلاستیک ها به کار می رود شامل اجزای زیر می باشد:

 بدنه اصلی

بدنه دستگاه MFI یا MFR شامل محفظه ای برای اعمال و کنترل دما و سیلندر فولادی تست می باشد که توسط دو زون حرارتی گرم شده و کاملا عایق بندی شده است. همچنین یک قسمت برای قرار گیری ابزارهای مورد استفاده در تست تعبیه شده است. 

قسمت اصلی بدنه، شامل المنت  اندازه گیری دما، سیستم کنترل دما، سیستم کاتر اتوماتیک، سیستم زمان بندی اتوماتیک، کنترل پنل و دسته نگهدارنده دای نیز می باشد. 

 

-  المنت اندازه گیری دما:

یک پراب پلاتینیومی در تماس با سیلندر، دما را خوانده و کنترلر دما می فرستد، در نتیجه کنترلر زمایی می تواند دما را کم یا زیاد کند تا در حد مطلوب قرار گیرد. دقت دمایی 0/1 درجه می باشد. 

نقاط دمایی مهم در آزمون، 1 سانتی متر بالاتر از دای می باشد که در کالیبراسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

- سیستم کنترلر دمایی:

دستگاه MFI یا MFR شرکت بسپار مانی یار (پلیمرما) در رنج دمایی محیط الی 300 درجه با دقت 0/1 درجه قابل تنظیم می باشد. 

 

- سیستم کاتر:

کاتر دستگاه MFI یا MFR شرکت پلیمر ما، به دو صورت اتوماتیک و دستی می باشد و می تواند بنابر پارامترهای تنظیمی اپراتور، با دقت 0/1 ثانیه برش نمونه را انجام دهد و یا اپراتور به صورت دستی نمونه را برش دهد. 

 

 

دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR چگونه کار می کند؟

- عملکرد سیلندر و دای:

سیلندر انجام آزمون که محفظه ای است در بدنه اصلی دستگاه، بر روی آن نصب شده و آماده روشن کردن دستگاه در دمای انتخابی می باشد. به عنوان مثال اگر قصد اندازه گیری MFI یا MFR پلیمر پلی پروپیلن را دارید، دما را از طریق کنترل پنل روی 230 درجه تنظیم کنید، دمای سیلندر به این دما خواهد رسید. پلیمر وارد شده به سیلندر در این دما ذوب و آماده پاییین رفتن از دای می باشد. 

دای دستگاه MFI یا MFR از جنس تنگستن کارباید می باشد که باید در محل خود قرار می گیرد. دسته مخصوص را تا انتها بیرون بکشید، دای را در از بالای سیلندر روی آن قرار داده و به داخل هل بدهید تا در محل خود قرار گیرد. 

 

وقتی دای را قرار داده و دمای مورد نظر در دستگاه تنظیم شد، مطابق دستورالعمل های گفته شده در مقاله آزمون اندازه گیری MFI یا MFR  مطابق استاندارد، مواد را داخل سیلندر بریزید. برای این منظور از قیف تعبیه شده استفاده منید و مواد را با سمبه مخصوص در سیلندر پر کنید. 

پس از پرکردن مواد داخل سیلندر، مطابق استاندارد قرار داده و آزمون را انجام دهید. 

زمان های برش را نیز مطابق استاندارد انتخاب کرده و در دستگاه ست کنید. پس از انجام آزمون برش های مواد را که شرایط مناسبی دارند را جدا کرده و وزن کنید. در مدل دستگاه دارای چاپگر شرکت پلیمرما، می توانید میانگین اعداد وزن شده را وارد دستگاه کرده و دستگاه پس از محاسبه MFI، نتیجه آزمون را با ثبت تاریخ و دیگر شرایط آزمون چاپ می کند. 

 

دقت کنید دستگاه را پس از هربار استفاده باید کاملا تمیز کنید. تمیز کردن توسط سمبه مخصوصی که تعبیه شده و توسط پارچه تنظیف مناسب انجام گردد. دای و سیلندر باید به خوبی و کاملا تمیز گردد. 

 

خرید دستگاه تعیین نرخ جریان جرمی مذاب MFI یا MFR شرکت پلیمر ما با بهترین کیفیت 

 

 

برای مشاهده و خرید سایر تجهیزات آزمایشگاهی پلیمر به فروشگاه مراجعه کرده و یا بخش فروش شرکت پلیمرما تماس بگیرید. 

 

 

 

 

 

پربازدیدترین مطالب
آخرین مطالب
مثل اینکه کسی دیدگاهی نداشته!!!